Ellinors blomsterstuga i Hedemora

Thomas och jag började med att besöka butiken, vi ville knäppa lite kort att visa för er.


Visst är det underbart romantiskt mixat!

Ellinor har haft sin butik i ganska många år, så hon har väldigt många stamkunder som kommer och handlar, men efter stora annonser i Lantliv så kommer det många nya kunder från stora delar av landet. Jag lovar en sak, dom blir inte besvikna när dom kommer in. Så gör ett besök ni med!


Det blandas friskt bland blommor och inredning!

Det är ju en blomsterbutik med mycket inredning. Ni har att göra en ganska lång tid innan ni sett allt, sen kan ni gå en runda till och hitta mer. Det är i två våningar så det är stort.


Uppblandat med gamla fönster, och annat troligtvis från gården som
hon kommer ifrån.


Här har vi en hel del saker från oss på Ib laursen. Det är mysigt att se
hur fint Ellinor dekorerar, och blandar upp olika produkter.


Så här trevligt ser det ut när du besöker Ellinor.

Nu fortsätter vi hem till Ellinor för ett möte där hon ska beställa jul och höst av oss.
Den yngste sonen 3 år och hon hade bakat en smulpaj för att bjuda oss på! Jättegott!


Här är Ellinor i sitt fina kök och bläddrar i en av alla pärmar.

Hon gillar rött och rosa. Vilket jag trodde var en tokig kombination, men ack så fel jag hade. Det gick alldeles utmärkt.


Vår "gamla tallrikshylla" med Green gate porslin.


Mycket dekorativt!


Vispskålen och muffinsformarna i Mynte gör sig fint i Tallrikshyllan
"Hanne".


Här bor Ellinor tillsammans med sin familj. Ett helt underbart ställe.

Efter det har trevliga besöket är det dags att åka hem och packa om.

Sov gott  // Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: