Säljmöte i Ribe, Danmark

Två gånger om året åker vi ner till huvudkontoret i Danmark för att ha möte och titta på nya kollektionen. Den 2:a juni var det dags för oss att åka. Vi tar bilen när det är sommar. Det är väldigt fint att bila från Fredrikshamn över hela Jylland ner till Ribe, speciellt nu när rapsfälten blommar och det gröna har försommar färgen. Det är ett väldigt böljande landskap som breder ut sig. På vissa ställen kan man nog se 10-12 kyrktorn om man tittar sig omkring. Alla dessa små byar som vi åker förbi när vi lämnat E45 är ju helt bedårande. Husen med grästak finns det ganska många av, och det är mysigt att se dem.

På morgonen den 3:e börjar mötet, det hålls på vandrarhemmet, vilket glädjer oss mycket ( för de har en fantastiskt god lunchbuffè uppdukad åt oss). På kvällen är alla på Ib Laursen bjudna hem till Ib och Tove för att äta och umgås. Det är som alltid väldigt trevligt. Vädret var strålande och humöret på topp.

Fredagmorgon träffas vi på företaget, först fotografering sen frukost.
Nu börjar det som vi alla har gått och väntat på, se och lära känna  den nya kollektionen! Det är alltid lika spännande att se vad som gäller för hösten.
Nu ska jag visa er lite bilder från vårt showroom som visar både nya och "gamla godingar".

















Det var ett litet axplock från oss. Vi hoppas att vi väckte er nyfikenhet så att ni längtar till Formex där vi presenterar alla nyheter.

Har ni inte varit i Ribe, så ska ni passa på i år då de firar 1300 år. Visst är det otroligt, men det är nordens äldsta stad. Det är otroligt pitoreskt, och jag tror att alla ni som älskar den danska lantliga stilen aldrig vill åka därifrån när ni väl kommer dit.

Kram och trevlig helg. // Lena




Kommentarer
Postat av: Laura

Vad fint det var.

Om ni av nån misstag får en forex biljett över, skulle jag vara tacksam. När jag ser Era bilder önskar jag att jag hade ett hus och inte en lite lägenhet.

Kram så länge....

2010-06-16 @ 09:05:27
Postat av: Lena

Tack Laura! Tyvärr inga biljetter kvar. Du får väl bearbeta din man så det blir ett hus en vacker dag. Kram ses måndag?

2010-06-17 @ 22:02:45
Postat av: Anna-Lena

Åhhh var mycke fint! Extrapluss på den nya fina bruna färgen på Mynte-serien. Jag för-bokar.

KramKram och hoppas att ni har haft en fin midsommar....... och fina golfrundor.......

2010-06-27 @ 18:33:51
URL: http://madamenyberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: