Inredet i Valdemarsvik

Nu ska ni få besöka Tina och Lotta på Inredet i Valdemarsvik. Första gången vi hade ett möte med dem, var butiken mer en "byggarbetsplats", de hade precis börjat att renovera och bygga upp lokalen så att den skulle bli perfekt för deras behov.
Det är ett familjeföretag, Tina är mamma till Lotta och det mesta är det pappa i huset som har byggt! Tjerna har ju naturligtvis lagt ner otroligt mycket tid på uppbyggnaden de med.



Tina och Lotta framför lagerutrymmet! Riktigt fint!


När vi kommer dit börjar vi alltid med att äta frukost tillsammans som de har dukat upp!! Sen dukar vi upp varuprov och pärmar och börjar arbeta tillsammans. Det är många varor att diskutera igenom. Vi har ju "arbetat" tillsammans i några år nu, så det går snabbt att komma igenom sortimentet.
Men nu ska ni få se butiken!! :)



Kan bara berätta att den här disken är "äkta". Bakom den är det
kassan som huserar.



Här är en bit av kassadisken.

Om ni bara kunde känna vilken värme som kommer emot en när man kommer på besök hit. Tjerna är så glada och vänliga mot alla som kommer, vi ser att kunderna trivs bra.



Tvingarna är helt fantastiska. Liksom spis och kyl i orginal!

Bakom fönstret är personalrummet, en av alla genomtänkta detaljer som finns här.



Skyltfönstret från sidan sett, Ser ni stupröret till höger!



Nog finns det mycket "vill ha" prylar här.

De målar och fixar gamla möbler för försäljning och dekoration i butiken, vilket gör att det blir så hemtrevligt. Blandningen mellan gammalt och nytt är perfekt avvägd.



Vitt och vackert!



Den här fina järnbänken är från oss på IB. den har jag suktat efter
sen den kom, men vi har ju inte plats. Den gamla dörrens färg byter
av perfekt så det blir liv i hörnan.

Det är en riktigt stor butik som har det mesta inom heminredning, men även lite kläder och sjalar.



En fin gammal säng för att visa överkast, kuddar och lakan i.
Gardinerna de säljer blir en fin fond mot fönstret.



De har inte mindre än två fina kyrkbänkar! Härligt gröna textilier!



Som ni ser säljs det ganska mycket textilier här i "viken".



Ja ni ser, det finns hur mycket som helst här, allt smakfullt arrangerat
av Lotta och Tina.


Hoppas att ni blev nyfikna och styr iväg till Valdemarsvik, det är även en underbar liten stad.

Kram till er// Lena



Kommentarer
Postat av: Nina Johansson

Jag var inne i eran butik i sommras då jag var på semester. Ni hade en jättefin byrå med marmorskiva. Det är inte så att den råkar finnas kvar till salu?



Ni har en underbart fin/mysig butik /Nina

2010-10-27 @ 21:11:17
Postat av: ingegerd kalm

hej jag undrar om du är intresserad av ett gammalt ekbord jag vill ha 200 kr för det 2 iläggsskivor , hör av dej så kommer jag ner med det någon dag ingegerd kalm åtvidaberg ( kompis med mimmi ) ja´du vet vem jag är ingegerd kalm¨åtvidaberg 0120-14149 hemma efter halv tre

2013-03-10 @ 19:51:32
Postat av: ingegerd kalm

undrar också vad du tar för småfåglarna ingegerd kalm köpte bara en på rum o trädgård såg att du hade dem jag vill ha fler kram ingegerd

2013-03-10 @ 19:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: