Slott och Koja i Mora

Tisdag morgon, lätt duggregn, glansis på vägarna, med stillastående bussar och lastbilar längs vägarna. Så såg det ut i går morse när vi styrde kosan mot Mora. Det var läskigt halt.

Väl framme så togs vi emot av Sylvia som äger Slott och Koja, hon hade redan fixat fika, det smakade gott.



Söta rara Sylvia vid disken!


Det var stängt i butiken, ("Sylvias plocka i ordningdag") så vi kunde jobba på relativt fort. Jätte skojigt att få komma upp till Mora och se hur det såg ut i butiken.



Gammalt och nytt blandas med kläder i en fin mix!



Den fina gamla Singer symaskinen finns här, antar att den är till salu.


Sylvia berättar att när hon har öppet så är det väldigt mycket blommor i butiken, både snitt och krukväxter.



VÅR!!!


Slott och Koja ligger i det gamla fina gula stationshuset som fortfarande är i bruk som station. Jättefint hus som passar bra även som butikslokal.



Branting är märket på kläderna som säljs här.





Sylvia har varit vår kund i flera år, men vi har aldrig varit upp till henne förut. Det var inte sista gången kan jag säga.



Här jobbas det för högtryck!


Snart är det dags för Vasaloppet, lämpligt att besöka butiken då, det är ju en riktig folkfest där uppe i Dalarna då.


Kram Lena

Kommentarer
Postat av: Made by Ina

Vilken underbar affär!

Super bra blogg lägger till er på min länklista ;)



/Marina

2011-02-03 @ 15:36:35
URL: http://www.lucats.se/pyssel
Postat av: Lena

Tack Marina.

Kul att du hittade hit!



Kram Lena

2011-02-03 @ 17:42:43
Postat av: tessan

Åhh har ni varit uppe hos härliga Sylvia i hennes underbara butik. Brukar besöka henne på sommrarna när jag vistas i Dalarna. Hon har en vacker mix och jag brukar alltid få med mig kassar fulla därifrån. Det var roligt att träffa er på Formex!

2011-02-03 @ 18:40:02
URL: http://idyllochinspiration.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej Tessan! Det var jättekul att träffas på Formex, man får ju ett ansikte på varandra!!



Kram Lena

2011-02-03 @ 19:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: